Tidlom, ett traditionellt sedvänja från de norra delarna av riket, har tyvärr gått i graven ur många människors erfarenhet. Ursprungligen var det ett festlig händelse som markerade inbringelsen, men tack vare modernisering har denna bruk gradvis upphört . Det är viktigt att påminna om tidloms anda innan det fullständigt går förlorat .